• מהו עיצוב פנים מודרני?

עיצוב פנים מודרני היא סגנון עיצוב חדש שהחל במדינות מערביות בעשור שלאחר מלחמת העולם הראשונה, כאשר סגנון עיצוב פנים זה התבסס על שימוש רציונאלי בחומרים מודרניים, על בסיס עקרונות של תכנון פונקציונאלי ועל הימנעות משימוש בעיצובים מסורתיים. עיצוב פנים מודרני נחשב גם לסגנון עיצוב פונקציונאלי, מכיוון שהוא נשענת רבות על ההתאמה של הבניה לצרכי הדייר ומעניק דגש על אדריכלות פנים כחלק מתכנון הבניה.

ההתפתחות של עיצוב הפנים המודרני לאורך השנים

לאחר מלחמת העולם הראשונה נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים להטמעה של טכנולוגיה מודרנית יותר בעיצוב הפנים, מתוך הכוונה לשפר את הפונקציונאליות של הבניה. בפועל מה שקרה הוא, שמעצבי פנים רבים החלו לגבש את הסגנון של עיצוב פנים מודרני. עם הזמן הגישה הפונקציונאלית בסופו של דבר החליפה את הגישה העיצובית המסורתית, שהתמקדה יותר בפן העיצובי, ויצרה מעיין הכלאה של אדריכלות ועיצוב פנים פונקציונאלי. עם השנים התפתח סגנון העיצוב המודרני לבניה פונקציונאלית שגם נותנת מענה עיצובי, וכך רוב מעצבי הפנים הדוגלים בשיטה הזו הם גם מעצבי פנים מובילים.

במקביל לפיתוחים טכנולוגיים חדשים, עיצוב פנים מודרני מתפשט בעולם ומגיע לארצות פחות מתקדמות ביתר קלות. נוסף על כך, הפיתוח של מערכות מיזוג אוויר וחימום מתוחכמות מאפשרים לכל משרד אדריכלי פנים ולכל מעצב פנים לייצר עיצוב פנים לבתים פרטיים ובניינים בהשראה של עיצוב פנים מודרני מאקלימים שונים.

למה עיצוב פנים מודרני מאוד פופולארי?

האלמנטים השונים של עיצוב פנים מודרני באים לידי ביטוי בכל תכנון ועיצוב של בית או בניין מגורים, במיוחד באזור המרכז בו כל משרד של מעצבי פנים במרכז מתבסס רבות על אדריכלות מודרנית. גם אם הטעם שלך עלול לסטות לכיוון הצד השני של ספקטרום העיצוב, למשל, עיצוב כפרי, עדיין יהיו אלמנטים של עיצוב הפנים המודרני שימשכו אותך. היסודות של עיצוב פנים מודרני מושכים אנשים רבים בגלל שהם מאוד נקיים, עם נוף ברור של אלמנטים מבניים ונמנעים מפרטי עיצוב מיותרים.

עיצוב פנים מודרני הוא גם מעניק מראה מאוד ייחודי. למרות שהעיצוב שלו מאוד פשטני, כל משרד עיצוב פנים שמתמחה באדריכלות ועיצוב פנים מודרני יודע, שהעיצובים הללו הם הכול חוץ ממשעמם. דווקא עיצוב פנים מודרני מוצא דרכים חדשות לייצר עיצוב מרשים מבחוץ ומבפנים, בעוד שעיצוב הפנים המסורתי חוזר על אותם אלמנטים עיצוביים שחוקים.

היסודות של עיצוב הפנים המודרני

  • פשטות בבניה – עיצוב פנים מודרני דוגל בבניה ללא אלמנטים מיותרים של עיצוב. אדריכלים ומעצבי פנים של השיטה המודרנית מתכננים בניה עם מטרות ברורות ככל הניתן של הפרויקט, ומציגים רק את התכונות הנדרשות פונקציונאלית, כלומר הדגש יהיה על החלל עצמו ולא על התפאורה. אצל אדריכלים ומעצבי פנים אלו "פחות זה יותר" והתכנון יתבסס על פשטות ובהירות.
  • קווים ישירים – עיצוב פנים מודרני מעודד  קווים ישרים (לינאריים). ברוב העיצובים המודרניים תוכלו למצוא אלמנטים ליניאריים חזקים ותכונות אופקיות ואנכיות מודגשות. קורות, חלונות, מדרגות, קווי גג, ואלמנטים מבניים אחרים יכולים לסייע למעצב הפנים ביצירת מרחב בניה עם נוכחות ליניארית.
  • חשיפה פנימה – עיצוב פנים מודרני מציג את פעילות הבית כלפי חוץ. זה אומר שרוב חלקי הבית פתוחים למבט מבחוץ, על ידי שימוש רב בקירות זכוכית, חלונות גדולים ושימוש במרפסות שנפתחות החוצה.
  • דגש בעיצוב הגג – עיצוב פנים מודרני לא הולך על עיצובי גג מסורתיים, גגות רעפים או גג שטוח. במקום זה, הוא מעז לדחוף את מעטפת עיצוב הגג לרמה אחרת. הגג יושפע לרוב ממורכבות הבניה של הבית, ויהיו לו קווים שונים ודרגות גובה שונות בחלקים אחרים בגג. הרבה מעצבי פנים במרכז משתמשים באלמנטיים מודרניים לעיצוב הגג בכדי להציג אמירה עיצובית מעניינת וייחודית.
  • שימוש בטכנולוגיות מתקדמות – אדריכלים ומעצבי פנים מודרניים דוחפים לשימוש של יותר טכנולוגיות מתקדמות במהלך תכנון הבניה. זה מתחיל משימוש בטכניקות בניה מתקדמות ושימוש בחומרי בניה משולבים ואיכותיים יותר. בהמשך, מתווספים טכנולוגיות נוספות בתחום הקירור, החימום, נידוף ריחות, איטום ועוד.

 

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

פתח תקווה

הוד השרון

  • מעצב פנים למשרדים

נס ציונה

  • עיצוב דירה במעלה אדומים

אשדוד

רחובות

ראשל"צ

By | 2016-10-22T18:37:07+02:00 אוגוסט 25th, 2015|עיצוב פנים|